Soria Moria

Soria Moria er barnehagens småbarnsavdeling.

På Soria Moria er det 12 barn i alderen 1-3 år.  Barna på Soria Moria flyttes over til store-barns avdeling det året de fyller 3 år.  Grunnbemanning på avdelingen er 4 voksne.

Personalet på avdelingen består av pedagog, barne- og ungdomsarbeider og assistenter,  alle med lang erfaring fra arbeid i barnehage.

Avdelingen har gode rutiner for å lage barnehagehverdagene så gode som mulig for de små. Vi er opptatt av å skape trygge rammer og forutsigbare hverdager.

Vi har et soveskur utenfor avdelingen slik at barna kan sove ute i ly, men fortsatt i frisk luft. Det er etablert rutiner for kontroll når barna sover, blant annet med sjekk rett etter at de har sovnet og med jenvlig kontroll av barna i sovetiden.